Všeobecné informace
Popis programu
Tento kurz se koná v anglickém jazyce
Vzdělávacím cílem kurzu je vyškolit profesionály v módním průmyslu, kteří jsou schopni účastnit se kreativního procesu, hodnotové nabídky a propagace značky nebo módního produktu a jeho určujícího stylu a estetiky. Stát se módním stylistou, což je multidisciplinární a analytický profil, vyžaduje dokončení průřezové vzdělávací cesty, která musí zahrnovat pevné kulturní zázemí a silné porozumění technickým nástrojům fotografie, videa a světa módy. Módní stylisté mají schopnost vytvářet široký rámec vizuálních a estetických referencí pro značku a interpretovat a analyzovat trendy.
Od druhého ročníku mají studenti možnost specializovat se na módní komunikaci (vyučuje se výhradně v italštině), aby vytvořili a řídili integrovanou komunikační strategii, řídili reklamní kampaň, jednali s médii a těmi, kteří působí v celém odvětví, organizovali akce a módní přehlídky, ale také plánovat a uvést na trh produkt, návrháře nebo značku.
Titul - Akademický diplom prvního stupně je uznáván Ministerstvem školství, univerzity a výzkumu MIUR a odpovídá bakalářskému titulu vydanému univerzitami.
Kontext - V poslední době tato profese rozšířila své spektrum kompetencí do té míry, že nyní hraje zásadní roli v uměleckém směřování sbírek, integrovaných komunikačních strategií, chladného lovu a udávání trendů.
Metodika a struktura - Kurz školí studenty praktickým experimentováním s metodami, studovanými nástroji a kulturními aspekty: projekty (focení žen, mužů a zátiší) jsou prováděny studiem fází výzkumu / vývoj / realizace a představují základní stavební kameny kurzu. O každém předmětu se uvažuje v souvislosti s projektem: technické a kreativní nástroje (software, digitální korekce obrázků, tvorba videa); kulturní signály (současná móda, fotografie, sémiotika a obecně schopnost interpretovat obrazy).
Základním cílem je vytvořit módního stylistu schopného řídit tvůrčí proces, mechanismy projektového designu, plně porozumět různým stylům, které móda v minulosti zažila, i současným trendům a získat schopnost kriticky analyzovat nové formy módy.
Kariéra - módní stylista, konzultant značky, koordinátor kreativního směru, odborník na výzkum módy, odborník na redakci módy, trendový Forecaster
Informace o škole
The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.