BA v oboru žurnalistika a PR
DEKRA Hochschule für Medien
Klíčová informace
Umístění kampusu
Berlin, Německo
Jazyky
Němec
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
6 semestry
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 22 950
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Oct 2024
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Program Žurnalistika a PR je zaměřen na prakticky orientované uchazeče se zájmem o práci v multimediální a kreativní oblasti, zejména ve vysílání, online publikování nebo v public relations.
Program nabízí vyvážený mix přednášek, seminářů a praktické redakční práce. Povinné moduly všech studijních oblastí vyučují základní dovednosti v oblasti médií a politických systémů, statistiky a mediálního výzkumu, mediální etiky, mediálního práva a základní designové a produkční dovednosti v oblastech psaní a copywritingu, fotografie, videotechniky, zvukového inženýrství. , editační systémy, management a znalost formátů.
Po absolvování povinné fáze si můžete vybrat mezi jednou z následujících specializací: Prezentace, Videožurnalistika, Online žurnalistika a Public Relations. Vaše specializace je zakončena rozsáhlým praktickým projektem, který je obvykle realizován ve spolupráci s renomovaným mediálním partnerem.
Specializace
Prezentace
Obor Prezentace připravuje studenty na rozsáhlý profesní záběr televizního a rozhlasového moderátora. Zahrnuje hraní před kamerou a práci s mikrofonem. Naučíte se také ovládat své tělo, svůj hlas a mimiku a jak sestavit scénáře.
Kromě profesionálního vokálního koučování se naučíte profesionální standardy prezentace pro televizi v různých kontextech, jako jsou oznámení, živé přepínání a talk show. Vaše samostatné prezentační a pohovorové dovednosti jsou umocněny rozvojem vaší umělecky nezávislé a kreativní osobnosti.
Studenti konceptualizují a realizují vysílání jako součást svého rozsáhlého závěrečného televizního projektu. Na tomto projektu spolupracují se studenty televizní žurnalistiky.
Online žurnalistika
Specializace Online žurnalistika se zaměřuje na jazyk a speciální požadavky na text/obsah pro online publikace, jako jsou webové stránky. Kromě základního technického know-how studenti hlouběji porozumí obsahovým aspektům online článků.
Studenti se naučí různé aplikace a kombinace programovacích technik v pracovním toku mediální produkce vyžadované v této oblasti. Jsou také vystaveni různým aplikacím návrhových nástrojů a generují dynamicky interaktivní obsah pomocí webových nástrojů pro návrh flash. Naučí se vytvářet hodnotící kritéria pro systémy správy obsahu a samostatně vyvíjet aplikačně orientované koncepty.
V komplexním závěrečném online projektu si studenti tohoto zaměření mohli například samostatně navrhnout e-časopis nebo vlastní youtube kanál.
Televizní žurnalistika
Studenti oboru Televizní žurnalistika se v oboru seznámí s kamerovou technikou i se základy a pravidly kompozice a montáže obrazu. Pro produkci svých příspěvků je jim k dispozici profesionální nahrávací zařízení, střihové sady a studio na zelené obrazovce.
Specializace navíc vyučuje složitosti edičních metod z hlediska výběru témat a realizace vyprávění a dramaturgie příspěvků. Zde se také zaměřujeme na profesionální vokální koučink a psaní tzv. on-a off textů, návrh ošetření, rozpočtování a časové plánování všech aspektů focení – venku, na místě nebo v našem studiu.
Studenti samostatně realizují televizní vysílání pro svůj rozsáhlý závěrečný projekt. Za tímto účelem spolupracují se studenty specializujícími se na Prezentaci.
Vztahy s veřejností
Specializace Public Relations rozšiřuje dříve naučené novinářské dovednosti a zaměřuje se na speciální technické znalosti pro public relations.
Základy zahrnují různé teorie, modely a pohledy na vztahy s veřejností, které primárně vysvětlují rozdíl mezi marketingem a reklamou. Studenti se seznámí s ekonomickými, kulturními a sociálními aspekty a rámcovými podmínkami pro PR práci. Následně se zapojí do praktické práce komunikačních agentur a poznají konkrétní PR strategie i rozmanité aplikační možnosti různých médií. Psaní tiskových zpráv a dalších PR materiálů je stejně důležité jako vyšetřování speciálních situací a krizová komunikace.
V praktickém závěrečném projektu studenti vypracují PR koncept ve spolupráci s reálným klientem a prezentují jej společně s celým procesem plánování.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
BA v podnikové komunikaci
- Langley City, Kanada
- Richmond, Kanada
BA v oboru Sport a volný čas
- Langley City, Kanada
- Richmond, Kanada
BA v oboru žurnalistika a mediální studia: Public Relations a marketing
- Prague, Česká republika