Bakalář rozvoje ve společnostech a teritoriích

Všeobecné informace

2 dostupných umístění

Popis programu

představení

Bakalář v rozvoji společností a území nabízí multidisciplinární školení kombinující teoretické lekce v humanitních a sociálních vědách s kurzy, praktickými semináři a stážemi, které se připravují na závazek k akci.

Stárnutí populace, globalizace, změna klimatu, rozrůstání měst, transformace venkova, demokracie, růst znalostní ekonomiky, sociální nerovnosti a kulturní pluralismus a způsoby života jsou To jsou skutečnosti, kterým čelí agenti sociálních změn, kterým se věnuje toto aplikované školení v sociálních vědách.

Cílem programu je zlepšit znalosti a kritické porozumění současným sociálním realitám, které ovlivňují rozvoj společností a území.

cíle

Rozvíjet znalosti a porozumění současným sociálním skutečnostem, které ovlivňují stav rozvoje společností a území.

Interdisciplinární školení, které využívá několik společenských vědních disciplín

Rozvoj společností a teritorií zahrnuje několik společenských vědních disciplín: antropologie, sociologie, zeměpis, politologie, ekonomie, historie.

Kurzy umožňují přistupovat k sociálním a teritoriálním podílům z těchto různých hledisek, aby bylo možné získat úplnou a kritickou perspektivu studovaných realit.

Bakalářská práce v oblasti rozvoje firem a území usnadňuje vstup na trh práce prostřednictvím kurzů v oblasti správy, etiky, úvodů do praktických prostředí a praktikantů. K absolvování předmětu si student může také vybrat některé obohacující kurzy v jiných UQAR .

Příležitost lépe porozumět životu ve společnosti lépe jednat

Bakalářská práce v oblasti rozvoje společností a území nabízí příležitost interagovat s aspiracemi občanů, analyzovat konkrétní situace a pomáhat řešit sociální problémy.

Teorie jsou mobilizovány, aby porozuměly jevům společnosti, podporovaly sociální inovace a vytvářely spolehlivé znalosti pro vedení kolektivní akce. Pro objasnění problémů současnosti, významu událostí a důsledků probíhajících změn je rovněž vhodné vzít v úvahu historickou nebo filozofickou perspektivu.

Učení v terénu, praxí

Pedagogické vzorce v bakalářském stupni rozvoje společností a teritorií jsou založeny na dvou principech:

  • analýza skutečných situací je nejlepším způsobem, jak dosáhnout pokroku při integraci výsledků různých disciplín;
  • Dalším krokem je oslovit odborníky v oblasti sociálního rozvoje, kteří ji mohou inspirovat, zvýšit její povědomí o požadavcích praxe a zajímat ji o příležitosti k zapojení.

Studenti těží z několika setkání s mnoha vývojovými profesionály a návštěv organizací, aktivit a exkurzí, které jim představí v široké škále možných cest.126565_rsz_adobestock_250661602.jpg

Stáže aplikovat znalosti získané v konkrétním kontextu

Bakalář rozvoje ve společnostech a teritoriích zahrnuje uznávané stáže v organizacích, které chtějí hostit studenty usilující o to, aby se stali agenty rozvoje a změn.

Pod dohledem profesora a vybrané organizace nabízejí tyto kurzy příležitost aplikovat získané znalosti pro realizaci komplexního výzkumného přístupu, kombinujícího teoretickou, kritickou a metodologickou dimenzi.

Tento proces také zahrnuje vypracování výzkumné zprávy a předložení výsledků klientské organizaci. Cílem této sady je uplatnit se ve školicím prostředí.

Stáže lze uskutečnit také v zahraničí.

Požadované dovednosti v široké škále profesionálních oborů

Snaží se tvořivé a přísné myšlení, aby se vypořádaly s výzvami, jimž čelí veřejné a soukromé organizace, vlády a skupiny občanů, zkrátka všichni, kteří pracují na různých stupních rozvoje komunit a území.

Hlavní zaměstnavatelé

Jako sociální analytik má absolvent BScD zkušenosti v sociálních vědách, které mu umožňují nabízet své služby jako referent rozvoje nebo jako konzultant aplikovaných sociálních věd v různých vládních agenturách, komunita, místní a regionální, z pohledu plánování, koordinace projektů nebo iniciativ týkajících se sociálních jevů, které ovlivňují území a populace.

Hlavními zaměstnavateli absolventů bakalářského studia ve společnostech a teritoriích jsou místní a regionální rozvojové organizace, ať už jsou z komunitního sektoru, veřejné nebo soukromé, jako například:

  • Společnosti pro rozvojovou pomoc Společenství (CFDC);
  • regionální konzultační a rozvojové rady (CRCD);
  • Regionální rady životního prostředí (CRE);
  • krajské městské úřady (RCM);
  • neziskové organizace (sociální ekonomika, životní prostředí, sociální začlenění atd.);
  • obcí;
  • veřejná služba;
  • výzkumné organizace;

Hlavní pracovní místa

Hlavními dostupnými pracovními místy pro absolventy bakalářského studia ve společnostech a teritoriích jsou:

  • referent rozvoje;
  • výzkumný pracovník;
  • projektový manažer;
  • koordinující důstojník;
  • komunitní agent;
  • agent pro rozvoj cestovního ruchu;
  • vývojový poradce;

Možnost pokračovat na doktorát

Absolventi bakalářského studia v oblasti rozvoje společností a území mají možnost pokračovat ve svém postupu k magisterskému titulu v regionálním rozvoji (s pamětí nebo s testem), DESS v regionálním a územním rozvoji a doktorátu v regionálním rozvoji.

Mají také přístup k postgraduálním programům UQAR v následujících oblastech:

  • etika;
  • řízení projektů;
  • řízení lidí na pracovišti.

Tým profesorů oddaných studentům

Omezené kurzy třídy usnadňují výměnu s profesory a mezi studenty a zároveň vytvářejí atmosféru příznivou pro realizaci studentských projektů.

Rozmanitý tým fakulty se zabývá výzkumnými projekty zaměřenými na porozumění a podporu rozvoje v Quebecu, jeho regionech i na mezinárodní úrovni.

Dostupnost a pozoruhodný dohled ze strany těchto profesorů upřednostňují úspěch studií.

Mnoho příležitostí k pobytu v zahraničí

UQAR nabízí mnoho příležitostí k pobytu v zahraničí pro studenty motivované rozšířit své znalosti a zároveň žít obohacujícím kulturním zážitkem. Tyto pobyty mohou mít podobu výměnného programu, praktické stáže nebo výzkumného pobytu. K dispozici je také několik zdrojů financování.

Smlouva o dvojím studiu s Katolickou univerzitou Západu (Francie)

V rámci svého vzdělávání mohou studenti využít této dohody, která jim umožňuje kromě získání bakalářského titulu v oblasti rozvoje společností a teritorií získat i bakalářský titul v humanitních a sociálních vědách, sociálních vědách, kurzech Aplikovaná sociologie a etnologie na Université Catholique de l'Ouest, Angers Campus, Francie.

Podmínky přijetí

Kolegiální základna

Je držitelem diplomu o studiu na vysoké škole (DCS) nebo rovnocenného titulu.

Znalost francouzského jazyka: Kandidát, který nedokáže prokázat odbornou způsobilost ve francouzštině podle kritérií „Politiky pro vysokoškolský francouzský jazyk“, se bude muset podrobit institucionální zkoušce Francouzština, která v tomto smyslu obdržela předvolání. V případě neúspěchu na zkoušce bude vyžadováno úspěšné absolvování funkčního kurzu francouzštiny a registrace pro tento kurz je povinná v následujícím semestru.

Základní zkušenosti

Mít odpovídající znalosti a zkušenosti považované za relevantní. V takovém případě musí uchazeč prokázat členům výběrové komise, že má znalosti potřebné k provedení vysokoškolského vysokoškolského studia.

Znalost francouzského jazyka: Kandidát, který nedokáže prokázat odbornou způsobilost ve francouzštině podle kritérií „Politiky pro vysokoškolský francouzský jazyk“, se bude muset podrobit institucionální zkoušce Francouzština, která v tomto smyslu obdržela předvolání. V případě neúspěchu na zkoušce bude vyžadováno úspěšné absolvování funkčního kurzu francouzštiny a registrace pro tento kurz je povinná v následujícím semestru.

Poslední aktualizace Listopad 2019

Informace o škole

L'UQAR, une université d'excellence en recherche! Riche de la diversité de ses expertises de calibre international, l’UQAR se démarque parmi les meilleures universités en recherche au Canada. La comp ... Čtěte více

L'UQAR, une université d'excellence en recherche! Riche de la diversité de ses expertises de calibre international, l’UQAR se démarque parmi les meilleures universités en recherche au Canada. La composition des axes d'excellence en recherche de l'UQAR- les sciences de la mer, le développement régional et la nordicité- reflète cette réalité distinctive. https://uqar.ca/nouvelles/uqar-info/3088-l-uqar-se-demarque-en-recherche-parmi-les-meilleures-universites-au-canada Méně
Rimouski , Levis + 1 Více Méně