Bakalář zdravotního vzdělávání (vyznamenání) (dvouleté prezenční)

Všeobecné informace

Popis programu

Preambule

Narůstající výskyt chronických a komplexních onemocnění klade zvýšené nároky na nemocnice a zvyšuje náklady na zdravotní péči. K řešení tohoto problému většina západních zemí přijala systémy primární zdravotní péče. Na základě svých zkušeností primární zdravotní péče snižuje celkové náklady na zdravotní péči pro společnost tím, že buduje zdravější populaci, decentralizuje zdroje zdravotní péče a umožňuje jednotlivcům řídit a zlepšovat své vlastní zdraví.

Primární systém zdravotní péče je ekonomicky nejvýhodnějším a nejúčinnějším přístupem k poskytování zdravotní péče obyvatelstvu se stále komplexnějšími a chronickými nemocemi. Základem takového systému je vzdělání, a to jak pro jednotlivce, tak pro komunitu. Tito odborníci v naší komunitě se snaží poskytovat toto vzdělání přesně tam, kde je to potřeba, jsou učitelé škol, sociální pracovníci a zdravotní sestry. Vzdělávání učitelů, školních sociálních pracovníků, zdravotních sester a slibných vychovatelů zdraví, aby poskytovali výchovu ke zdraví, je proto rozhodující pro vytvoření a rozvoj účinného systému zdravotní péče v Hongkongu.

Cíle programu

Jedná se o studijní program dokončení, který staví na základech předchozího vzdělávání studenti získali v jejich osvědčení / diplomu. Cílem programu je připravit sestry jako školitel a znalostní dovednosti pro vedení zdravotní výchovy k pacientovi / klientovi v nemocničním a komunitním prostředí. Cílem programu je také připravit učitele škol a sociální pracovníky školy, aby úzce spolupracovali se studenty při poskytování základní zdravotní výchovy a chování tak, aby odolali různým atrakcím nebo zdravím ohrožujícím chování. Program slibuje přípravu pedagogů zdraví na efektivní výchovu ke zdraví v různých prostředích.

Po ukončení programu by absolventi měli být schopni:

  • Integrovat znalosti, teorii a praxi při poskytování zdravotní výchovy do různých školicích programů ve škole a zdravotnictví pro různé klienty, včetně školních dětí, dospívajících, dospělých a pacientů v komunitě;
  • Provádět zdravotní praxi založenou na důkazech;
  • Diagnostikovat problémy zdravotního vzdělávání, plánovat strategie zdravotního vzdělávání, realizovat plány zdravotního vzdělávání s pacienty; motivovat pacienty ke zdravotní výchově a hodnotit výsledky;
  • Vyhodnotit současné zdravotní problémy ve zdravotnictví; a
  • Vnímat a přizpůsobovat se změnám v oblasti zdravotnictví v globální společnosti a u klientů po celý život. Absolventi by měli být schopni uvažovat inovativními, kreativními způsoby, jak optimalizovat zdraví v občanské společnosti.

Struktura programu

Tento doplňkový studijní program vyžaduje, aby studenti absolvovali 20 předmětů (z nichž každý představuje 3 kredity, celkem 60 kreditů). Kurzy budou zahrnovat akademické základní kurzy, akademické volitelné předměty, vyznamenání a praktikum výchovy ke zdraví v určené distribuci.

Základní kurzy (24 kreditů)

  • Nadace výchovy ke zdraví
  • Úvod do primárního zdraví
  • Zdravotní poradenství
  • Metody výzkumu
  • Vzdělávání v oblasti duševního zdraví
  • Vzdělávání v oblasti kontroly infekcí
  • Zdraví, kultura a společnost
  • Statistiky zdraví

Academic Volitelné (vyberte 8 volitelných, celkem 24 kreditů)

  • Drogová výchova a prevence
  • Zdraví Chování: Teorie a plánování programů
  • Základy tradiční čínské medicíny
  • Integrativní výživa
  • Sexuální zdraví a lidská sexualita
  • Vzdělání bolesti
  • Vzdělávání o bezpečnosti potravin
  • Zdravotní výchova dětí a dospívajících
  • Současné problémy ve školním zdraví
  • Vzdělávání tělesné zdatnosti
  • Vědomí
  • Mediální zprostředkování
  • Dieta na zdraví a nemoci
  • Vývoj mobilních aplikací pro zdravotnické vzdělávání
  • Zdravotní nouzové vzdělávání
  • Rehabilitace a vzdělávání starších osob
  • Aromaterapie v každodenním životě
  • Terapeutické využití hudby ve zdravotnictví
  • Mezikulturní zážitkové učení ve výchově ke zdraví a sportu

Honours Project (6 kreditních bodů)

  • Tento kurz má usnadnit rozvoj dovedností studentů a poskytnout studentům zkušenosti s výzkumem. Od studentů se očekává, že budou pracovat ve skupinách pod dohledem svých školitelů. Studenti budou povinni předkládat zprávy o pokroku, účastnit se seminářů a prezentovat své výsledky výzkumu v ústní i písemné podobě.

Zdravotní výchova (6 kreditních bodů)

  • Tento kurz má dát studentům šanci rozvíjet své znalosti a dovednosti v jejich konkrétní oblasti zájmu. Studenti navrhnou a implementují zdravotně vzdělávací programy ve vybraných prostředích. Budou pracovat ve skupinách pod dohledem nadřízených. Budou se účastnit seminářů a budou prezentovat své zdravotní výchovné programy v ústní i písemné podobě.

Kurikulární rámec

Základní kurzy 8 kurzů, celkem 24 kreditů
Akademické volitelné předměty 8 kurzů, celkem 24 kreditů
Honours Project 6 kreditů, což odpovídá 2 kurzům
Zdravotní výchova 6 kreditů, což odpovídá 2 kurzům
Celkový: 60 kreditních bodů

Doplňkové povinné kurzy (překlenovací kurzy)

Potenciální a začínající studenti s maturitou nebo vyššími diplomy v oblasti zdraví nebo studií souvisejících se zdravím mohou být povinni absolvovat tři přípravné dodatečné povinné kurzy (ACC), jmenovitě i) etiku HealthCare; ii) zdravotnictví v Hongkongu; a (iii) Biologie člověka, aby jim pomohla splnit předpoklady pro vstup do programu. Studenti, kteří jsou povinni absolvovat ACC, budou muset splnit celkem 69 kreditů, aby splnili požadavky na absolvování programu (tj. 60 kreditů za program a 9 kreditních bodů za ACC).

Trvání a způsob studia

Program může být dokončen v dvouletém pracovním poměru na plný úvazek. Třídy programu budou naplánovány od pondělí do soboty mezi 20:30 a 21:20 s možným plánováním kombinovaných tříd pro programy / kurzy různých způsobů studia.

Médium výuky

Vyučovacím prostředkem je angličtina. Čínština / Putonghua bude podle potřeby použita jako prostředek výuky pro některé kurzy.

Převod kreditu

Uchazečům, kteří úspěšně dokončili příslušné programy profesního rozvoje nabízené univerzitou, bude od případu k případu poskytnut převod kreditů z příslušných kurzů programu.

Akademické uznávání a vyhlídky na kariéru

Absolventům tohoto programu bude udělen titul bakalář zdravotního vzdělávání (vyznamenání). Tento doplňovací titul neumožní absolventovi stát se praktickou zdravotní sestrou, registrovaným učitelem nebo sociálním pracovníkem v Hongkongu. Absolventi programu však budou mít širokou škálu pracovních příležitostí a budou moci soutěžit o pozice na vysoké úrovni. Budou kvalifikováni jako důstojníci podpory zdraví ve střediscích pro seniory, komunitní pedagogové zdravotnictví, wellness koordinátoři v ambulancích / klinikách atd.

Absolventi mohou také chtít pokračovat v dalším studiu v oboru ošetřovatelství, sportu, veřejného zdraví, vzdělávání, terapie, sociální práce nebo jiných souvisejících oborech nabízených místními univerzitami. V EdUHK budou mít možnost absolvovat postgraduální studium prostřednictvím různých magisterských programů. Univerzita také nabízí doktorské studium a doktorské studium pro doktorské studium v příslušných oborech.

Vstupní požadavky

Aby byli žadatelé způsobilí k přijetí, měli by:

  • Získali vyšší diplom v oborech zdraví nebo zdraví souvisejících nebo rovnocenných; nebo
  • Být učiteli ve školkách, základních, středních nebo speciálních školách; nebo registrovaní sociální pracovníci; nebo
  • Získat Osvědčení o vzdělání nebo Osvědčení učitelů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, titul nebo postgraduální vzdělání v oboru vzdělání nebo titul nebo diplom v sociální práci nebo ekvivalent; a
  • Mluvte plynule psanou i mluvenou angličtinou.
Poslední aktualizace May 2020

Informace o škole

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Čtěte více

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Méně