Bakalářský inženýrství (chemický)

Všeobecné informace

Popis programu

Chemické inženýrství je oblast, která se rozšiřuje po celém světě. Odbornost je velmi potřebná pro splnění požadavku na plnění úkolů, které nemohou provádět strojní inženýři a chemici. Tato pole se zrodily a v současné době pokrývají mnoho aspektů inženýrství, jako je návrh systémů a zpracování zemědělských produktů, ropa a petrochemie, polymery, léčiva, biopaliva, biochemie a mnoho dalších. V současném stavu světa, kde jsou zdroje omezené a udržitelný rozvoj je hlavní výzvou, je požadavek na odborné znalosti v oblasti chemického inženýrství ještě zásadnější.

Kromě základních oborů, jako jsou věda a matematika, humanitní vědy a společenské vědy a základní inženýrství, jsou v bakalářském studiu chemického inženýrství čtyři hlavní oblasti: separační technologie, reakční inženýrství, environmentální inženýrství a inženýrství procesních systémů.

V separační technologii je student vystaven procesům a jednotkám provozních zařízení v chemickém inženýrství. Rozumět procesům separace. silné uchopení dopravních jevů, které zahrnují přenos hybnosti, přenos hmotnosti a tepla. Teorie přenosu tepla a tepla jsou nezbytné při navrhování nebo výběru vhodného výměníku tepla, který má být použit v chemickém zařízení. Mezitím předmět provozní jednotky pokrývá teorie a konstrukci hlavních zařízení při separaci systému kapalina-kapalina, plyn-kapalina, pevná látka-kapalina a pevný plyn. Mezi zařízení patří destilace, odpařování, sušení, absorpce, loužení a další separační techniky, jako je membránová technologie a filtrace. Znalosti v teorii separace a jednotkových operacích jsou nezbytné při navrhování optimálního a bezpečného závodu.

Chemické inženýrství se zaměřuje také na aspekty termodynamiky a chemické reakce, kromě navrhování reakčního systému. Mezi diskutované témata patří reakce kinetiky v reaktoru, typy reaktorů a konstrukce reaktorů. Studenti se seznámí s aspekty chemické inženýrské termodynamiky, které objasňují vlastnosti čisté tekutiny, tepelné účinky, charakteristiky termodynamiky tekutin, homogenní termodynamiku, fázovou rovnováhu a chemickou reakční rovnováhu. Znalosti budou následně použity při učení chemických reakcí procesů. Dalším důležitým aspektem chemického inženýrství je bezpečnost životního prostředí. Subjekty environmentálního inženýrství se zabývají druhy znečištění ovzduší a vody a rovněž analytickou metodou pro měření znečištění, nakládání s odpady a nakládání s odpady. Budou také zavedeny bezpečnostní aspekty pracovníků.

Při vývoji procesních systémů je základním předmětem hmotnostní a energetická bilance. V tomto předmětu budou studenti seznámeni s procesy v chemickém inženýrství, stejně jako s výpočtovou metodou pro hmotnostní a energetickou rovnováhu pro různé procesy. To zahrnuje procesy, které mají chemické reakce a také procesy pouze s fyzickými přeměnami. Schopnost výpočtu hmotnostní a energetické rovnováhy je velmi důležitá v řadě dalších subjektů chemického inženýrství.

Základem chemického inženýrství je návrh a syntéza zařízení, která zahrnuje výběr procesů, sestavení průtokových listů, hmotnostní a energetickou bilanci, detailní návrh, výběr zařízení a surovin, řízení procesů, provozní instrukce, náklady a ekonomiku, a také životního prostředí a bezpečnosti v zařízení.

Studenti jsou také povinni dokončit návrh projektu zpracovatelského závodu ve skupinách. Zde se všechny techniky, které se v minulých letech učí, budou začleněny do navrhování návrhu pro přidělený závod.

Kromě teorií chemického inženýrství jsou studenti také vystaveni praktickým aspektům oboru. Každá z výše uvedených oblastí má své vlastní praktické nebo laboratorní zasedání.

Studenti jsou také povinni připravit zprávu o projektu, aby je připravila na integraci technických znalostí s komunikací a řízením při plnění úkolů. Pro skupinové cvičení jsou studenti povinni dokončit návrh zařízení, jak bylo uvedeno výše. Navíc studenti budou také provádět bakalářský výzkumný projekt, ve kterém budou samostatně pracovat pod vedením lektora. Na konci projektové a výzkumné práce jsou studenti povinni připravit práci a předložit ústní prezentaci, která bude hodnocena interními a externími zkoušejícími.

Učební osnovy UTM vyžadují, aby studenti absolvovali průmyslové školení po dobu 10-12 týdnů během semestrální přestávky po třetím ročníku vzdělávání. Písemná zpráva o vykonané práci a zkušenostech během tréninku musí být předložena na konci tréninku.

Poslední aktualizace Červen 2018

Informace o škole

In the early years of its establishment, Universiti Teknologi Malaysia, School of Professional and Continuing Education (UTMSPACE) offered professional development programs such as short courses, semi ... Čtěte více

In the early years of its establishment, Universiti Teknologi Malaysia, School of Professional and Continuing Education (UTMSPACE) offered professional development programs such as short courses, seminars, workshops and in-house training. However, due to an overwhelming demand for part-time and full-time educational programs in both private and public sectors, UTMSPACE took the initiative of offering mainstream academic programs starting from the academic year 1995/96. Méně
Kuala Lumpur , Skudai + 1 Více Méně