Bachelor of Science (BS) in Game Programming
Academy of Art University
Klíčová informace
Umístění kampusu
San Francisco, Spojené státy americké
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Dálkové studium, Na kampusu
Doba trvání
8 semestry
Tempo
Plný úvazek
Školné
USD 1 156 *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Jun 2024
* per unit for international students | $1,072 per unit for domestic students. Additional fees apply
Úvod
Studenti si vyvinou silné dovednosti při řešení problémů, naučí se psát efektivní kód a spolupracovat s umělci a designéry na poskytování optimalizovaných řešení pro herní design. Kurikulum BS in Game Programming klade důraz na datové struktury, algoritmy a techniky softwarové architektury používané průmyslem k vytváření špičkových her.
Výsledek programu
Undergraduate students will meet the following student performance criteria:
Architecture
- Použijte vhodné vzory architektonických návrhů ke zlepšení soudržnosti programu a omezení propojení mezi systémy
- Napište technickou dokumentaci v profesionální kvalitě
- Vytvořte kód založený na datech
Implementation
- Implementujte vhodné datové struktury pro správu programových dat
- Napište efektivní algoritmy pro řešení problémů s programováním
- Napište obranný, bezchybný kód
Professionalism
- Dodržujte standardní postupy softwarového inženýrství, jako je komentování, dodržování standardu kódování, dodržování konvencí pojmenování atd.
- Prokázat zvládnutí standardních průmyslových nástrojů
- Vytvořte profesionální portfolio, které splňuje průmyslové standardy
- Work cooperatively and effectively in a professional production environment
Academy of Art University Learning Outcomes
Graduates of the Academy of Art University will demonstrate the ability to:
- Produce a body of work suitable for seeking professional opportunities in their chosen field of art and design.
- Solve creative problems within their field of art and design, including research and synthesis of technical, aesthetic, and conceptual knowledge.
- Communicate their ideas professionally and connect with their intended audience using visual, oral, and written presentation skills relevant to their field.
- Execute technical, aesthetic, and conceptual decisions based on an understanding of art and design principles.
- Evaluate work in their field, including their own work, using professional terminology.
- Recognize the influence of major cultural and aesthetic trends, both historical and contemporary, on art and design products.
- Learn the professional skills and behaviors necessary to compete in the global marketplace for art and design.
Kariérní možnosti
Academy of Art University offers some of the best training and hands-on experience to help you excel in your future game development careers. We pride ourselves in doing an exceptional job designing programs that equip aspiring professionals with a comprehensive toolbox of marketable skills that lead to success in the industry.
Our Game Development course teaches the skills necessary to succeed in exciting careers in game design, concept art, UI/UX design, animation, technical art, and emerging technologies like augmented reality and virtual reality.
3D Character Artist
Bring characters to life as a 3D character modeler. You’ll build complex character models, and organic meshes, and work across teams to rig, light, texture, and animate your creations.
3D Environment Modeler
Bring video game environments to life with your 3D modeling techniques. Add color, texture, shaders, and lighting to give the environment a finished look.
Animation VFX
Animation and Visual Effects give a game its personality. The most well-designed and crafted character doesn’t come to life until someone makes them move and gives them some personality. Visual Effects, such as fire, laser blasts, and warp gates, grab the player and transport them to another world altogether.
Character Concept Artist
Design and create the characters for interactive games. You’ll imagine the visual look of interactive characters with contextual details to bring them to life.
Environment Concept Artist
Combine a playful imagination with a high degree of artistic skill. Concept and flush out all aspects of environmental design, from small props to full culture kits.
Game/Level Designer
Balance gameplay elements to keep games engaging. You will also improve systems, contribute to features, and participate in testing to create immersive worlds and evoke emotions.
Gameplay Programmer
Gameplay programmers are the heart of any game. Your job will be to bring the game to life by implementing the core gameplay mechanics. You'll work very close with designers to build the game itself.
Systems Programmer
Systems programmers build the engine technology that runs the games. As a systems programmer, your code will power the backend of the engine and enable the creativity of the team. Graphics, networking, file systems, physics systems, and other core systems fall under this domain.
Tools Programmer
Tools programmers are the unsung heroes of the games industry. Your job is to enable the other developers to build the gameplay. You will create map editors, write plug-ins, and build custom tools to enable the designer's creativity.
UX/UI Designer
Use your knowledge of game features, design, motion graphics, and user paths to create an immersive experience.
Galerie
Osnovy
Unit Requirements
Hlavní, důležitý | 30 |
Svobodná umění | 45 |
Volitelný | 9 |
Jádro | 36 |
Celkový | 120 |
Degree Requirements
- Minimální stupeň C- ve všech hlavních kurzech a následujících kurzech svobodných umění:
- LA 107 Psaní pro vícejazyčného umělce nebo LA 108 kompozice pro umělce
- LA 255 College Math
- LA 271 College Algebra with Geometry
- LA 286 Diskrétní matematika
- LA 288 Vektor, matice a transformace
- Minimum 2.0 GPA
- And the following general education requirements:
- 1 Written Communication: Composition
- 1 Written Communication: Critical Thinking
- 1 Written Communication: Context & Style
- 1 Art Historical Awareness
- 1 Historical Awareness
- 1 Fundamental Math
- 1 Applied Math
- 1 Diskrétní matematika
- 1 3D matematika
- 1 Employment Communications & Practices
- 1 Cultural Ideas & Influences
After the above general education requirements are met, take Liberal Arts electives as needed to fulfill the Liberal Arts unit requirement.
Curriculum
Semester 1
- GAP 120: Principy informatiky (základní)
- GAP 125: Programming for Games 1 (Core)
- LA 101: Freshman Symposium: Artistic Resilience (Liberal Arts)
- LA 255: College Math (Liberal Arts)
Semester 2
- GAM 110: Úvod do vývoje her (jádro)
- GAP 225: Programming for Games 2 (Core)
- GAP 255: Objektově orientované programování a návrh (jádro)
- LA 108: Composition for the Artist (Liberal Arts)
Recommended for summer - LA 271: College Algebra with Geometry (Liberal Arts)
- LA 286: Diskrétní matematika (liberální umění)
Doporučeno na léto
Semester 3
- GAP 235: Datové struktury a algoritmy (jádro)
- GAP 275: Programming for Games 3 (Core)
- LA 288: Vector, Matrices, & Transformations (Liberal Arts)
- LA 291: Designing Careers (Liberal Arts)
Semester 4
- GAP 285: Architektura herního enginu AAA (jádro)
- GAP 295: Nízkoúrovňové programování a optimalizace (jádro)
- GAP 301: Programování herních motorů (jádro)
- LA 131: Historie hraní (Liberal Arts)
Doporučeno na léto - LA 201: Programovací jazyky (Liberal Arts)
- LA 202: English Composition: Creative Persuasion & Argument (Liberal Arts)
Recommended for summer
Semester 5
- GAP 305: Programování pro výrobu (jádro)
- GAP 311: Základy počítačové grafiky (hlavní)
- GAP 321: Umělá inteligence (hlavní)
- GAP 331: Programování sítě (hlavní)
Semester 6
- GAM 150: Herní design, teorie a analýza (volitelné)
Doporučeno na léto - GAM 245: Vývoj mobilních her (hlavní)
- GAP 351: Programování nezávislých her (hlavní)
- GAP 361: Programování pro herní uživatelské rozhraní a nástroje (hlavní)
- LA 110: Writing the Short Story (Liberal Arts)
- LA 462: Power of Myth and Symbol (Liberal Arts)
Recommended for summer
Semester 7
- GAM 252: Návrh systémů (volitelné)
- GAM 498P: Portfolio Project: Programování (hlavní)
- GAM 499: Speciální témata (hlavní)
- LA 171: Western Civilization (Liberal Arts)
Semester 8
- GAM 405: Příprava herního portfolia (základní)
- GAM 498P: Portfolio Project: Programování (hlavní)
- GAP 499: Speciální témata (hlavní)
- GAP 500: Stáž v programování her (volitelné)
- LA 306: Creatively Speaking: Presentation for Designers (Liberal Arts)
Recommended for summer - LA 345: The Art of Science, the Science of Art (Liberal Arts)
Doporučeno na léto
Přijímací řízení
Vybavení
English Language Requirements
Ověřte svou znalost angličtiny pomocí testu Duolingo English Test! DET je pohodlný, rychlý a cenově dostupný online test angličtiny akceptovaný více než 4 000 univerzitami (jako je tato) po celém světě.