Bakalář v oboru Hudební výchova pro učitele s dvojkurikulárním studiem Sborový zpěv pro učitele
Charles University Faculty of Education
Klíčová informace
Umístění kampusu
Prague, Česká republika
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
3 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 2 334 / per year *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* poplatek za online přihlášku: 820 Kč
Úvod
Hudební výchova pro vzdělávání učitelů
Vysokoškolský studijní program Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání připravuje studenty teoretického i praktického zaměření hudební pedagogika a poskytuje základní znalosti pro práci ve školství. Studium kombinuje tři složky učitelské přípravy pro střední školy / střední školy / střední školy / střední školy / střední školy / střední školy: oborová příprava, obecná a oborová didaktika a učitelská propedeutika (pedagogicko-psychologická příprava). Povinný základ studia tvoří hudebně-teoretické složky vzdělávání: hudební teorie, harmonie, kontrapunkt, hudební formy, organologie, dějiny hudby atd.
Zdokonalování hudebních dovedností zajišťuje vokální a instrumentální příprava, intonace a sluchové rozbory, sbormistrovství. Vše je zaměřeno na práci lektora, asistenta pedagoga, vychovatele, kulturního asistenta atd. Další částí je didaktika hudební výchovy, poslech, asistentská praxe ve škole. Tyto činnosti připravují absolventa na další stupeň studia - magisterské studium hudební výchovy.
Studijní program v hlavním plánu respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky podle standardů přípravy učitelů MŠMT ČR. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogika, psychologie a speciální pedagogika včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě na navazující magisterské studium učitelství.
Součástí studijního programu obor je bakalářská práce.
Sborový zpěv pro vzdělávání učitelů
Cílem tohoto studijního programu je poskytnout systém základních teoretických znalostí a praktických dirigentských dovedností. Hlavní předměty jsou: technika dirigování, hra partitur, hlasová výchova ve sboru, sluchová analýza, historie sborového zpěvu, literatura pro všechny druhy sborů.
Absolventi mají znalosti a dovednosti v obou složkách: speciální i všeobecné. Základní povědomí o práci učitele získá prostřednictvím úvodu do pedagogiky, sociální pedagogiky a motivační praxe a základních psychologických disciplín. Výstup kurikula není kvalifikací pro výuku.