Bakalář hudební výchovy pro učitele s dvojím studijním plánem Anglický jazyk pro učitele
Charles University Faculty of Education
Klíčová informace
Umístění kampusu
Prague, Česká republika
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
3 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 2 334 / per year *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* poplatek za online přihlášku: 820 Kč
Úvod
Hudební výchova pro vzdělávání učitelů
Vysokoškolský studijní program Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání připravuje studenty teoretického i praktického zaměření hudební pedagogika a poskytuje základní znalosti pro práci ve školství. Studium kombinuje tři složky učitelské přípravy pro střední školy / střední školy / střední školy / střední školy / střední školy / střední školy: oborová příprava, obecná a oborová didaktika a učitelská propedeutika (pedagogicko-psychologická příprava). Povinný základ studia tvoří hudebně-teoretické složky vzdělávání: hudební teorie, harmonie, kontrapunkt, hudební formy, organologie, dějiny hudby atd.
Zdokonalování hudebních dovedností zajišťuje vokální a instrumentální příprava, intonace a sluchové rozbory, sbormistrovství. Vše je zaměřeno na práci lektora, asistenta pedagoga, vychovatele, kulturního asistenta atd. Další částí je didaktika hudební výchovy, poslech, asistentská praxe ve škole. Tyto činnosti připravují absolventa na další stupeň studia - magisterské studium hudební výchovy.
Studijní program v hlavním plánu respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky podle standardů přípravy učitelů MŠMT ČR. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogika, psychologie a speciální pedagogika včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě na navazující magisterské studium učitelství.
Součástí studijního programu obor je bakalářská práce.
Anglický jazyk pro vzdělávání učitelů
Oborem anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání studenti získají značné odborné znalosti v oblastech lingvistiky (se zvláštním důrazem na teorii lingvistických disciplín a jejich praktickou aplikaci), literatura je psaná v angličtině, přičemž studiem různých literárních disciplin, studenti se také naučí analyzovat a interpretovat širokou škálu literárních textů. Praktická jazyková část kurikula rozšíří jazykové dovednosti studentů tak, aby v době ukončení studia dosáhli úrovně C1-C2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Úspěšným absolvováním tohoto bakalářského programu získají studenti nárok na přijetí do magisterského navazujícího programu určeného pro středoškolské učitele.
Přijímací řízení
Kariérní možnosti
Hudební výchova pro vzdělávání učitelů
Absolvent definuje a vysvětluje pojmy hudba a hudební výchova, dává je do souvislostí. Ovládá hudební činnosti potřebné k předvedení a ověření znalostí: předvádí teoretické jevy na hudební nástroj, hraje lidové písně a populární písně, hraje skladby různých stylových období. Dokáže uplatnit svůj hlas v hudebně výchovné činnosti – řečí, zpěvem lidových písní, umělými skladbami na odpovídající interpretační úrovni. Koncipuje hudebně výchovnou činnost v mimoškolní hudební výchově, vysvětluje a potvrzuje hudební jevy ve školní hudební výchově a koriguje dílčí hudebněvýchovné poznatky a aktivity. Předpokládané uplatnění absolventa na těchto pracovních pozicích:
- Primární příležitosti: asistent pedagoga ve škole; pedagog nebo asistent pedagoga v mimoškolním hudebním zařízení,
- Vedlejší příležitosti: asistent ve veřejné správě nebo soukromé firmě v kultuře, produktivním a seniorském vzdělávání.
Anglický jazyk pro vzdělávání učitelů
Absolvent bakalářského programu bude dobře vyškolen v lingvistice, americké a britské literatuře a bude ovládat angličtinu. Studie je koncipována tak
absolvent bude moci pokračovat buď v magisterském studiu učitelství nebo jiných příbuzných programů, nebo se uplatní v různých státních a mezinárodních institucích.