Bakalář v oboru interakce
Malmö University
Klíčová informace
Umístění kampusu
Malmö, Švédsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
3 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
SEK 515 000 / per course *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
02 Sep 2024
* plné školné
Úvod
Interakční design je vzrušující pole na špičce technologických inovací. Cílem návrhářů interakce je vytvářet zkušenosti s produkty, službami a prostředími, která jsou nejen užitečná a použitelná, ale velmi často příjemná, expresivní a žádoucí.
Učení designu interakce je otázkou budování repertoáru metod, dovedností a teoretických perspektiv. Důležité je, že si také osvojíte citlivost na kritickou roli zúčastněných stran v designu, na důsledky designu ve společnosti a na váš vlastní smysl pro estetiku interakce.
Inovativní, promyšlený a dobře provedený design zvyšuje hodnotu produktů a služeb. Interakční designéři se snaží porozumět lidem a situacím, pro které jsou určeni, a na základě svého zvládnutí interaktivních technologií a forem interaktivity navrhují artefakty a zkušenosti, které situaci zlepšují. V tomto procesu rozsáhle zkoumáme, skicujeme, prototypujeme a testujeme nejen to, abychom získali správný design, ale i ten správný. Návrháři velmi často přebírají roli obhájce uživatele a jsou zkušení ve zprostředkování komplexu problémů a zúčastněných stran zapojených do procesu navrhování a výroby.
Interaction Design ve společnosti Malmö University
Nejsme jako ostatní vzdělávání související s digitálním designem. Interaction Design na Malmö University se odlišuje třemi hlavními způsoby:
1. Návrh interakce
Interaktivní design považujeme za tradici designu se zaměřením na design interaktivity - nejen na to, jak artefakt vypadá nebo co dělá, ale také na to, jak reaguje a jak se cítí používat. Zkoumání a vyjadřování interaktivity vyžaduje technické dovednosti a jako takové se v rámci programu rozvíjí základní programovací dovednosti. Učíme programování způsobem, který je relevantní pro návrh interakce a který se může naučit každý motivovaný student. Budete prototypovat interaktivní zážitky napříč celou řadou zařízení a platforem, včetně webových a mobilních.
Tvar návrhářů interakce produktů a služeb není jen software. Máme silnou tradici a prvotřídní zázemí pro práci s fyzickou formou a naučíte se techniky, jako je laserové řezání a 3D tisk. Spolu se základními elektronickými dovednostmi a mikroprocesorem budete mít možnost vyvinout koncepty v oblasti internetu věcí, nositelnosti a dalších forem inteligentních produktů.
Nebudete jen dělat dobře vypadající makety, ale oživíte své nápady.
2. Odpovědný, citlivý design
Design znamená provést změnu ve světě, ať už to návrhář zamýšlí nebo ne, jejich práce má širší důsledky. Naše vzdělávání přináší odpovědný a citlivý přístup k designu, který bere vážně otázky etiky a udržitelnosti a toho, jak navrhovat s ohledem na lidské hodnoty. Kromě toho máme na Malmö University v Malmö University silnou tradici v přístupech participativního designu, navrhování nejen pro uživatele, ale s uživateli a dalšími zúčastněnými stranami. Návrh interakce lze provést nejen pro komerční účely, ale také k tomu, aby sloužil a zpochybnil naléhavé společenské problémy naší doby.
3. Výuka založená na výzkumu
Na Malmö University si nejen vyzvednete aplikované dovednosti návrháře interakcí - provádění terénních prací, programování, vytváření maket a koncepčních videí atd. - ale budete se zabývat špičkovými formami interaktivity a hlubokými, teoretickými perspektivy designu a interakce. Budete rozvíjet reflexivní a kritické přístupy, abyste věděli nejen, jak něco udělat, ale kdy a proč (nebo proč ne!). To je zvláště důležité v oblasti související s technologiemi, jako je návrh interakcí, kde se vývoj rychle odvíjí a odborníci musí být schopni rozumět novým technologiím a postupům řazení.
Studujte v zahraničí, stáže a volitelné předměty
Pátý termín je volitelný. To znamená, že se můžete rozhodnout absolvovat kurz zcela jiného tématu, ale také se můžete ponořit do vybrané specializace. Případně s praxí můžete zažít profesionální praxi designu interakcí a získat cenné průmyslové vazby. Poslední alternativou je studium v zahraničí, vynikající příležitost rozšířit vaše osobní a akademické obzory.
Studijní program
Šestý a závěrečný semestr programu se skládá z práce. Uskutečníte velký nezávislý projekt, jehož obsah a kvalita odpovídá vstupní úrovni pro magisterské studium nebo profesní kariéru.
Program vede k bakalářskému titulu Interaction Design.
K jaké kariéře budete připraveni?
Vzhledem k rostoucímu významu dobrého designu jako hodnotového rozlišovače se návrháři interakcí ocitají v poptávce. Vládní agentury také oceňují návrháře interakcí při navrhování a zlepšování přístupu k veřejným službám. Se vzděláním v oblasti designu interakcí můžete být vhodní pro řadu různých rolí mimo návrh interakce, včetně designu uživatelského prostředí, designu uživatelského rozhraní, designu služeb, digitálního návrháře, webového designu a dalších.
Se zaměřením na výuku současných technologií a metod, jakož i na výhledy budoucnosti z výzkumu, se dobře přizpůsobíte měnícímu se trhu práce, abyste byli schopni pokračovat ve vzdělávání v magisterském programu. Během svého vzdělávání získáte zkušenosti s spoluprací s průmyslem i se svými vlastními kolegy, pracujete na mnoha různých kalhotkách, ve kterých rozvíjíte své dovednosti v oblasti řízení projektů.
Naši studenti pokračovali v kariéře v předních společnostech jako Anima Connected, Arduino Verkstad, BitCraze, Cybercom, Fjord, IBM, IDEO, inUSE, Massive Entertainment, Sony Mobile, TetraPak, Topp, Ustwo a Visma.
Vstupní požadavky
Obecné vstupní požadavky English B.
Organizace
Interakční design se zaměřuje na design interaktivních produktů, služeb a prostředí. Vývoj konceptu, prototypování a hodnocení, studenti rozvíjejí mobilní i webovou a aplikační interaktivitu. Může to být vše, od webových stránek po chytré oblečení, od počítačových her až po interaktivní prostředí.
Interaction Designers tak vytváří užitečný interaktivní design zaměřený na obsluhu, ale také expresivní design pro potěšení, stejně jako kritický a estetický design. Interakční design je oblast, která se objevila v reakci na digitální vlastnosti materiálu. Disciplína si vypůjčuje teorii a metody z tradičního designu, informatiky, společenských věd, humanitních věd a umění.
Tříletý program interakčního designu se silně zaměřuje na design digitálních artefaktů zaměřený na uživatele. Základem vzdělání je silná skandinávská designová tradice zapojení uživatelů do procesu navrhování, který je žádoucí v designových a technologických společnostech po celém světě. Studenti jsou vyškoleni, aby kriticky přemýšleli a zpochybňovali stávající technologii jako způsob, jak kreativně přemýšlet o možnostech nových typů interakce.
Po ukončení studia by měl být student dobře připraven na profesionální práci v oblasti interaktivního designu nebo postgraduálního vzdělávání v oboru. Kromě samostatné výdělečné činnosti zahrnují pracovní možnosti design interakcí ve společnostech, poradenských společnostech nebo kulturních institucích, včetně designu webových a spotřebitelských produktů, vývoje produktů, mobilních technologií a použitelnosti.
Výsledky učení
Znalost a porozumění
K získání bakalářského titulu v oboru Interaction Design student:
- prokázat znalosti a porozumění v hlavním oboru studia, včetně znalostí disciplinárního základu oboru, porozumění použitelným metodikám oboru, specializovanému studiu v některých aspektech oboru a povědomí o aktuálních výzkumných otázkách.
Kompetence a dovednosti
K získání bakalářského titulu v oboru Interaction Design student:
- prokázat schopnost vyhledávat, shromažďovat, hodnotit a kriticky interpretovat relevantní informace pro formulovaný problém, jakož i schopnost kriticky diskutovat o jevech, problémech a situacích;
- prokázat schopnost samostatně identifikovat, formulovat a řešit problémy a plnit úkoly v předem stanovených časových rámcích;
- prokázat schopnost prezentovat a diskutovat o informacích, problémech a řešeních v řeči a psaní, jakož i v dialogu s různými diváky; a
- prokázat dovednosti potřebné k samostatné práci ve svém hlavním oboru.
Hodnocení a přístup
K získání bakalářského titulu v oboru Interaction Design student:
- prokázat schopnost provádět hodnocení ve svém hlavním studijním oboru na základě příslušných disciplinárních, sociálních a etických otázek;
- prokázat vhled do role znalostí ve společnosti a odpovědnost jednotlivce za to, jak jsou znalosti využívány; a
- prokázat schopnost identifikovat potřeby dalších znalostí a dalšího vzdělávání.
Přijímací řízení
Osnovy
Organizace
Interakční design se zaměřuje na návrh interaktivních produktů, služeb a prostředí. Prostřednictvím vývoje konceptů, prototypování a hodnocení studenti rozvíjejí mobilní, ale i webovou a aplikační interaktivitu. Může to být cokoli od webových stránek po chytré oblečení, od počítačových her po interaktivní prostředí.
Interaction Designers tak vytváří užitečný, interaktivní, užitně orientovaný design, expresivní design pro potěšení, stejně jako kritický a esteticky orientovaný design. Interakční design je oblast, která se objevila v reakci na digitální vlastnosti materiálu. Disciplína si půjčuje teorii a metody z tradičního designu, informatiky, společenských věd, humanitních věd a umění.
Tento tříletý program interakčního designu se silně zaměřuje na design digitálních artefaktů zaměřený na uživatele. Vzdělávání je zakořeněno v silné tradici skandinávského designu zapojování uživatelů do procesu navrhování. Tento konkrétní přístup je vyhledáván designérskými a technologickými společnostmi po celém světě. Studenti se učí kriticky myslet a zpochybňovat stávající technologie jako způsob, jak kreativně uvažovat o možnostech nových typů interakce.
Po absolvování by měl být student dobře připraven pro odbornou práci v interakčním designu, případně postgraduální vzdělávání v oboru. Mezi pracovní příležitosti patří kromě samostatné výdělečné činnosti také interakční design ve firmách, poradenských firmách nebo kulturních institucích. Potenciální specializace zahrnují webový a spotřebitelský design, vývoj produktů, mobilní technologie a použitelnost.
Studium v zahraničí, stáže a volitelné předměty
Páté volební období je volební období. To znamená, že si můžete vybrat kurz na úplně jiné téma, ale můžete se také ponořit do specializace dle vašeho výběru. Případně, když se rozhodnete absolvovat stáž, můžete zažít profesionální praxi interakčního designu a získat cenné průmyslové kontakty. Další alternativou je studium v zahraničí, které může být skvělou příležitostí k rozšíření osobních a akademických obzorů.
Studijní program
Šestý a poslední semestr programu se skládá z diplomové práce. Budete realizovat velký samostatný projekt, který svým obsahem a kvalitou odpovídá vstupní úrovni pro magisterské studium.
Tento program vede k bakalářskému titulu v oboru Interakční design.
Kurzy v rámci programu
Podzim 2024 – 1. semestr
- Interakční design: Metoda I (KD400B), 7,5 kreditu, povinná
- Programování (KD402D), 7,5 kreditů, povinné
- Interakční design: Tvorba a prototypování (KD415B), 15 kreditů, povinné
- Interakční design: Grafická uživatelská rozhraní (KD401B), 7,5 kreditů, povinné
Jaro 2025 – 2. semestr
- Interakční design: Metoda II (KD400C), 7,5 kreditu, povinná
- Interakční design: Výzkum (KD416A), 7,5 kreditů, povinný
- Interakční design: Studio (KD417A), 7,5 kreditů, povinné
Podzim 2025 – 3. semestr
- Interakční design: Interaktivita (KD414A), 15 kreditů, povinná
- Interakční design: hmatatelná a ztělesněná interakce (KD409A), 15 kreditů, povinná
Jaro 2026 – 4. semestr
- Interakční design ve společnosti (KD418A), 15 kreditů, povinná
- Interakční design: Studio II (KD410C), 15 kreditů, povinné
Jaro 2027 – 6. semestr
- Interaction Design: Research Methods in Interaction Design (KD412A), 7,5 kreditů, povinná
- Interakční design: Studijní projekt (KD413A), 22,5 kreditů, povinný
Výsledek programu
Znalost a porozumění
K získání bakalářského titulu v oboru Interaction Design student:
- Prokázat znalosti a porozumění v hlavním oboru studia, včetně znalosti disciplinárního základu oboru, porozumění aplikovatelným metodologiím oboru, specializovaného studia v některém aspektu oboru a povědomí o aktuálních výzkumných problémech
Kompetence a dovednosti
K získání bakalářského titulu v oboru Interaction Design student:
- Prokázat schopnost vyhledávat, shromažďovat, vyhodnocovat a kriticky interpretovat relevantní informace pro formulovaný problém, stejně jako schopnost kriticky diskutovat o jevech, problémech a situacích
- Prokázat schopnost samostatně identifikovat, formulovat a řešit problémy a dokončit úkoly v předem stanovených časových rámcích
- Prokázat schopnost prezentovat a diskutovat o informacích, problémech a řešeních v řeči a písmu, stejně jako v dialogu s různými publiky
- Prokázat dovednosti potřebné k samostatné práci v hlavním oboru studia
Hodnocení a přístup
K získání bakalářského titulu v oboru Interaction Design student:
- Prokázat schopnost provádět hodnocení ve svém hlavním studijním oboru, informováni o relevantních disciplinárních, sociálních a etických otázkách
- Prokázat vhled do role znalostí ve společnosti a odpovědnosti jednotlivce za to, jak jsou znalosti využívány
- Prokázat schopnost identifikovat potřeby pro další znalosti a průběžné učení
Kariérní možnosti
Vzhledem k rostoucímu významu dobrého designu se designéři interakcí ocitají v poptávce. Vládní agentury také oceňují designéry interakcí při navrhování a zlepšování přístupu k veřejným službám. Se vzděláním v oblasti interakčního designu se můžete hodit pro několik různých rolí nad rámec interakčního designu, včetně designu uživatelské zkušenosti, designu uživatelského rozhraní, designu služeb, digitálního designu, webdesignu a mnoha dalších.
Se zaměřením na výuku současných technologií a metod, jakož i na perspektivní perspektivy z výzkumu, se dobře přizpůsobíte měnícímu se trhu práce a budete vhodní pro pokračování ve vzdělávání prostřednictvím magisterského programu. Během svého vzdělávání získáte zkušenosti se spoluprací s průmyslovými partnery i se svými vrstevníky tím, že budete pracovat na řadě různých zadání, pomocí kterých rozvinete své dovednosti projektového řízení.
Naši studenti pokračovali v kariéře v předních společnostech jako Anima Connected, Arduino Verkstad, BitCraze, Cybercom, Fjord, IBM, IDEO, inUSE, Massive Entertainment, Sony Mobile, TetraPak, Topp, Ustwo a Visma.