Universidad Francisco Marroquín, známý také pod zkratkou UFM, je soukromá a světská univerzita v Guatemale, Guatemala. To bylo založeno v srpnu 1971 kolem filozofie libertarianismu.
Podle ekonoma Miltona Friedmana je to "jedna z předních univerzit v Latinské Americe".
Naším cílem bylo studovat a šířit etické, ekonomické a právní principy svobodné společnosti. Byli jsme přesvědčeni, že z dlouhodobého hlediska vládnou myšlenky; že kdyby naše země měla užívat mírumilovnou prosperitu, bez nátlaku ideologických skupin, bylo nutné, aby dostatek vlivných lidí jasně pochopilo organizaci svobodné společnosti, a tak získalo přesvědčení a odvahu ji bránit.
Naassom Azevedo / Unsplash

poslání
Naším posláním je učit a šířit etické, právní a ekonomické principy společnosti svobodných a odpovědných lidí.
hodnoty
Pravda
Pravda je nezbytným a nezbytným prostředkem k dosažení dobra
Svoboda
Pouze ve svobodě může člověk usilovat o své štěstí, být odpovědný a jednat morálně.
Spravedlnost
Spravedlnost znamená rozpoznat každého člověka jako svého vlastního.
Ctnosti

Akademická dokonalost
Definice
- Chápeme „dokonalostí“ vynikající kvalitu, díky níž jsou lidé nebo věci hodni jediného ocenění nebo úcty. A pro „akademickou dokonalost“ kvalitu myšlenek, principů a jednání těch, kteří se jako profesoři nebo studenti obvykle umisťují nad rámec pouhého materiálního a rutinního plnění svých povinností, což představuje živý příklad soudržného života pro všechny. Takto chápaná dokonalost je možná pouze v rámci svobody, kompetence a respektu.
- Akademická excelence musí být profesionálně vyhrána a obhájena. Stejně tak může být koncipován pouze jako důsledek houževnatého úsilí a někdy i bolestného znovuzrození, které je nezbytné k tomu, aby bylo možné otevřít nové mezery a cesty v oblasti poznání.
- Instituce, která usiluje o akademickou excelenci, je prokázána a akreditována prostřednictvím emulátorů a napodobitelů, které v průběhu let inspiruje.
- Člověk, který usiluje o dokonalost, nemůže být nikdy realizován jako takový, pokud v každém případě nepřetržitě nepožaduje od sebe víc než ostatní.
Profesorova dokonalost
- Akademická excelence učitele předpokládá vzdálenou přípravu (podpořenou jeho pověřeními) a pečlivou přípravu (spočívající v pečlivé a každodenní přípravě každého předmětu a každé třídy), aby se velkorysým způsobem podařilo studentům poskytnout své zkušenosti jako učenec a pedagog, Jeho nadšení pro téma, které předává, a jeho pevná, zdvořilá a osobní pozornost každému z nich.
- Znamená to také jasnost a soudržnost myšlenek, které se snaží předat, znalosti konkrétní situace studentů, rozlišování vybrat, přiřadit a upřednostnit úkoly, uvážení požadovat a navrhnout nejvhodnější četby.
- Jasnost expozice by neměla být vyjednávána, ale zpřístupněna studentům v gestu rytířství a zdvořilosti.
- Co odlišuje vynikajícího učitele za značku, je jeho touha po neustálém osobním zlepšování ve všem, co si myslí, říká, dělá a učí.
Dokonalost studentů
- Síla a stálost vzdělávací instituce spočívá na vzdělávání studentů, které pečlivě vybírá, s přihlédnutím, mimo jiné, ke svým akademickým schopnostem a schopnosti vedení.
- Akademická dokonalost studentů se projevuje v jejich intelektuální zvídavosti, jejich disciplíně, neboť se týká využití času studia a jejich účasti na hodinách, jejich schopnosti vzdát se chutí, uspokojení a okamžitých úspěchů, jejich kultivace ctností. a základní hodnoty, bohatství a výběr jeho lexikonu uvnitř i vně učebny, jeho schopnost využívat příležitostí k dispozici zdroje.
- To znamená rozumnou rovnováhu a přizpůsobení realitě studenta, mezi humanistickými studiemi, internalizovanými během předchozích studií, vyrovnanými s jeho dobrým výkonem jako občana, otcem či matkou rodiny zítřka a zvládnutím klíčových technik zvolenou akademickou pobočku.
- Akademická excelence studenta je základem jeho úspěchu v profesní oblasti a odrazí se v míře získané v důsledku jeho úsilí. Vynikající výsledky profesionála vyplývají z ideální kombinace hodnot a principů, které řídí život každého člověka, který se cítí dobře, a jejich aktualizace v preferované specializaci (za předpokladu, že každý z nich vykonává lépe v tom, co nejvíce líbí se mu)
Musí být chápány jako obratle akademické excelence studenta:
- Jeho schopnost pozorovat, abstrahovat a logicky odvodit a jasně a přesně vyjádřit své myšlenky a přesvědčení slovem i písmem.
- Vaše ochota pokračovat v rozšiřování svých znalostí sami.
- Jeho klid mysli v době výslechu nebo vyvrácení postojů druhých a obhajování vlastních.
- Jeho schopnost úžasu při každodenních událostech.
- Jeho sklon číst, poslouchat, mluvit a psát s kritickým smyslem a zároveň si uvědomovat meze lidské kapacity, aby se pochopil a porozuměl ostatním.
- Její odhodlání představovat si realitu odlišnou od toho, jak byla prezentována a jak si ji zvykla vidět.
- Jejich schopnost uvádět do praxe specializované a technické znalosti a rozvíjet dovednosti a schopnosti potřebné pro výkon podnikatelské činnosti.
- Jeho houževnatost v prosazování, dělání a šíření dobra, s vědomím, že bude muset zůstat ostražitý svou vlastní svobodou a tváří, s obezřetnou odvahou, rizikami spojenými s jakoukoli lidskou výzvou.
- Konec jakéhokoli vzdělávacího procesu je utváření lidí, kteří vědí, jak převzít závazky a využít příležitostí, aniž by umožnili komukoli podkopat jejich důstojnost.